Roger Perssons profil
| Recensioner | 1 |
Recensioner
Recension om Fritids Metropolen AB, Umeå
offentliggjord mer än 9 år sedan
Hej Du har själv sålt en husvagn till oss som du dessutom säger att det inte är skadligt att ha en vagn stående under bar himmel. I vinter har ingen snö knappt funnits som bekant & vi har skottat taket och sopat det 5 ggr. Karavan Center har dokumenterat detta nedan... de kommer att kolla om fukten är gammal idag. 2 Spisplattor brinner dåligt Ytterröret på stödhjulet...intryckning stödhjulet Spillvattenlunga saknas P 11 stål Fukt i hjulhuset ….Fukthalt 40-50% ( Ska ligga på grönt 10-16 ) Inköp av husvagn SCO 427 20160713 115 000kr Vi informerades om att vagnen var genomgången och att allt var OK Vi monterade solceller 6495kr Första resan fungerade inte kylskåp för detta var vi inne 3 gånger fick det aldrig att fungera Trasig TV antenn Radio fungerade inte säkring hade flugit Säkringar flög hela tiden NÄR VI DÅ KOMMER O KLAGAR FÅR VI VETA ATT VI FÅR SKYLLA OSS SJÄLVA SOM TAGIT HUSVAGNEN DIREKT FRÅN PARKERINGEN ???? Plattorna fungerade dåligt alla utom en vilket vi påpekade och det skulle åtgärdas men de fungerar lika dåligt efter vagnen varit inne för detta Lampan till vänster om dörren trasig är åtgärdad TV uttaget åkte in i väggen när antennen skulle kopplas in Batteriet dömdes ut vid test byttes till ett annat begagnat Gammal gasolflaska av stål (tung) skickades med ska vara en aliminiumflaska på alla Kabevagnar Gråvattentank tät inget rann ut fick lämna in vagnen igen Stödben fungerade dåligt och vi påpekade detta då åtgärdades det med att hälla på olja fungerar fortfarande inte Kontakten som man sätter i bilen föll isär vilket vi påpekade och fick då en ny i handen ingen montering av denna Vi bad Fredrik göra en ny fukttest men han säger då vi hämtar vagnen att han inte gjort det utan han garanterade att den var utan fukt ( ha hade ju jobbat på Caravancenter och kunde Kabe utan o innan Fick ingen spillvattenlunga med Felen upprepar sig och jag går in o är rasande …. säger att dom får köpa tillbaka husvagnen Fredrik lugnar mig och alla fel ska ses över Varje gång vi var in o klagade kände vi oss nästa dumförklarade Detta år då vi tar fram den fungerar inte pannan det hade försvunnit ca 1,6 liter glykol ?? Fylldes på och Fredrik sa att den fungerade??? 20170520 vill vi göra ett inbyte av vagnen hos Caravan center där alla fel uppdagas bla att den har fukt i höger hjulhus samt allt annat vi påpekat tidigare Vi hoppas att ni bemöter oss på ett bättre sätt & skall vi tolka ert svar som att vi tvingas gå vidare i Tingsrätten? De fel vi har påtalat under 10 månader har trots era försök ej åtgärdats som bekant. Den 2017-05-30 tisdag kl. 11:46, skrev Patrik Lindgren: > Hej Roger > SCO 427 är en 16 år gammal vagn som är köpt av oss 2017-07-08 med 3 månaders trafiksäkerhetsgaranti. Se köpekontrakt. Dvs ca 11 månader sedan. > Då vagnen såldes så var det inga föhöjda fukvärden på den. > > För info skull så har vagnen stått under bar himmel hela vintern utan att någon gång skottas av tak på, verkligen ej att rekomendera i våra breddgrader, dock inte sagt att det är det som är felet men bara en liten notis. > > Nedan nämda fel är tyvärr inget vi kan bistå att åtgärda på någon garanti. De fel ni har anmärkt på efter leverans har vi åtgärdat enligt tidigare konversation! > > Med vänliga Hälsningar - Mit freundlichen Grüßen - Best Regards > > Patrik Lindgren > VD/Managing Director > > Degernäs 265, 905 80 Umeå > > Tel: +46(0)90 - 109950 > > E-post: [email protected] > Internet: www.fritidsmetropolen.se > > > > -----Ursprungligt meddelande----- > Skickat: den 30 maj 2017 06:59 > Till: Info Fritidsmetropolen ; Butik Fritids Metropolen ; Fritids Metropolen > Ämne: SCO 427 > > Vi vill att ni kontaktas oss OMGÅENDE för att höra hur ni ställer er till SCO427 som nu visat sig ha 50% höga fukthalter
Roger Persson