.
c0eaf64279514888baae36e9ce8404ca

Gustaf Ss profil

Recensioner 1

Recensioner

Recension om Flytt & Städfix Mälardalen AB, Köping

offentliggjord mer än 3 år sedan

VARNING! AKTA ER! Ett totalt blufföretag. Läs detta: Vi skulle flytta en 1800-tals kristallkrona från Stockholm till Göteborg. Vi valde Flytt & Städfix Mälardalen AB då de var dyrast, vilket kunde tala för kvalité, eftersom kristallkronan är gammalt släktgods. Betygen på Google verkade också bra. RECO-betyg fanns det bara ett av. När flyttkillarna kom anade vi oråd då de efter nedtagandet av kristallkronan ställde den i en fåtölj samt tappade ett prisma utan att märka det. Flyttbilen åkte tydligen därefter till Uppsala för att hämta ytterligare flyttvaror. Under resan var enda skyddet av kronan en vanlig flyttkartong som de hade slagit ur botten från. Sedan hade de transporterats liggande (!) på skåpbilens golv och har troligtvis rullat runt därinne, då samtliga ljusarmar var böjda och en hade helt brutits av när den kom fram till Göteborg. Då vi anade oråd redan i Stockholm hade vi fotat lampan när flyttkillarna tog ner den samt filmade när de kom till Göteborg för att lämna den och hängde upp den. När de hade hängt upp den såg vi att kronan var helt förstörd och flyttkillen försökte då bända tillbaka några böjda armar innan vi han stoppa honom. Vi ringde företaget till en kille som kallar sig Adam och han säger att vi måste betala de 4500 kronorna transporten kostar direkt via Swish, annars får inte flyttkillen lämna vårt hus. Adam säger också att företaget har försäkring och att allt skall ersättas. Vi fotar alla skador och skickar bilderna till företagets mobil på 0709795077 men de svarar inte ens. Därefter mailar vi dem men får inte svar. Vi försöker ringa men telefonisten säger alltid att det skall vidarebefordra vårt ärende. Efter många månader får vi ett mail där de säger att det inte var de som hade sönder kristallkronan.... Vi påpekar att vi har foto, film och inspelade telefonsamtal till Adam som bevisa. De slutar svar. Jag tar reda på at de har Länsförsäkringar som försäkringsbolag, så jag förstår inte varför de inte bara betalar den reparation vi fick lämna in kronan till. Detta kommer sluta med Allmänna reklamationsnämnden samt Kronofogden. Läs gärna andra omdömen för detta företag. Många ser ut att vara positiva men är troligtvis falska eller så har de haft tur, men de som är negativa är verkligen negativa. Åter igen. AKTA ER FÖR DETTA FÖRETAG!
Lägg till kommentar Rapportera recension